Efter dåligt sex - Ljuuug!

Visst har vi alla någon gång haft riktigt dåligt sex där tjejen mest ligger som en mask under hela samlaget med en min och en utstrålning som bara skriker osäkerhet? Och visst har vi alla fått frågan nån gång efter en sådan sexakt: "Var det okej?"

Visst har vi någon gång själva kännt att vi presterat skit under ett samlag men trots det har vår ångestfyllda nyfikenhet tvingat oss att ställa samma fråga till bruden, även om vi innerst inne inte vill få sanningen bekräftad: "Var det okej?"

Vad bör man säga i en sådan situation? Ärlighet sägs ju vara en av de viktigaste grundstenarna i ett förhållande, eller rättare sagt, i relationer över huvudtaget, men i vissa stunder bör man kanske undvika sanningen? Resultatet av att svara "Du var ärligt talat riktigt jävla dålig idag gumman" eller få svaret "Du var ärligt talat riktigt jävla dålig idag gubben" kommer ju i själva verket bara leda till mer ångest och osäkerhet nästa gång man har sex, och för att följa mönstret, fler oönskade sanningar, vilket i sin tur resulterar i ännu sämre sex, OCH, slutligen går man skilda vägar.

- Men... Jag var ju bara ärlig mot dig älskling..!? Man ska ju alltid vara ärlig mot varandra! Var det inte så vi sa...!? :´(

Risken är alltså ganska stor att man sabbar sitt sexlliv, sin självkänsla och sitt förhållande totalt om man alltid kräver ärlighet av varandra, baserat på ett dåligt samlag kan familjelivet alltså raseras!

Det hela blir i slutändan till en stor ond cirkel. Väl inne i den onda cirkeln är det svårt att ta sig ur, som kille kan man rent ut sagt bli impotent för ett bra tag framöver. Been there, done that, och om inte du gör slut först lär bruden göra det förr eller senare med motiveringen: "Vi funkar inte ihop längre". Det hon i själva verket vill säga är "Jag behöver en kille med stake i sig, någon som kan tillfredsställa mina behov!" Säga vad dom vill, alla brudar vill ha någon som kan tillfredsställa deras sexuella behov! med något undantag här och där givetvis.

Vi killar är inte annorlunda, vi har bara andra sätt att lösa problemet på, istället för att göra slut med vår största trygghet flörtar vi hejvilt i hemlighet, i jakt på någon som kan hjälpa oss tömma behållaren för att sedan låtsas som ingenting och vackert säga till våra flickor "Det är okej, vi behöver inte ha sex, det är oviktigt för mig". Givetvis finns det även här vissa undantag men rent instinktivt är detta ett beteende som ni brudar ständigt stöter på = män är svin, nej, vi behöver bara någon som kan tillfredsställa våra behov. Självklart finns det dom som inte kan hålla sig till en = svin, och självklart finns det dom som klarar av att gå emot sin instinkt och finner ro framför datorn eller en bra "film" istället.

Sunny

För att sammanställa det hela vill jag bara säga en sak, ÄR DU TILLSAMMANS MED MIG OCH JAG PRESTERAR DÅLIGT I SÄNGEN EN NATT -----> LJUUUUG FÖR ALLT DU ÄR VÄRD!!! MEN GÖR DET TROVÄRDIGT SÅ ATT JAG OMÖJLIGT KAN TVIVLA PÅ DITT SVAR! TÄNK PÅ ATT JAG OFTAST REDAN TVIVLAR OM JAG FRÅGAR ANNARS HADE JAG INTE FRÅGAT!

Om du inte vill riskera att det hela tar slut vill säga? för vad är det nu man säger .. ?

"Ärlighet varar längst"

Hmm, i vissa fall, tillochmed längre än förhållandet. XD

//Mvh. Robin Dole Pettersson


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu vet vi hur du fungerar i sängen:P Vissa har det, andra inte

2009-07-30 @ 21:45:22
Postat av: Dole

Hahahaha! Var nog den mest patetiska kommentaren någonsin XP

2009-07-30 @ 23:15:03
URL: http://dolesdagbok.blogg.se/
Postat av: Anonym

eller så är det din wiwi som är patetisk

2009-07-31 @ 01:18:07
Postat av: Dole

Mina damer och herrar, sexgurun har kommenterat! Applåderar

2009-07-31 @ 13:49:33
URL: http://dolesdagbok.blogg.se/
Postat av: Lautaro

hahahaha jag måste säjja att jag tyckte om ditt inlägg, men måste även påpeka ditt tankesätt brister på många sätt.

Jag tycker bland annat att det finns olika sätt att uttrycka sin sanning när det gäller sex. jag håller självklart me dig om att man inte vill höra att man var dålig eller säjja till sin partner att dom rent ut sagt var riktigt jävla dåliga, men man kan tex säjja att, jag tycker inte riktigt om när du gör si eller så, du kanske borde testa detta eller detta. kanske påpeka något man tycker extra mycket om osv. även att snacka under själva akten är riktigt viktig och det känns som du glöm av att man kan göra det. när du håller på med något fråga hur hon vill ha det istället för att anta att det är bra. det är bara lite tankar slarvigt skrivet från jobbdatorn. men du förstår nog hur jag menar, annars tar vi snacket via tel senare haha..

2009-07-31 @ 17:53:16
Postat av: T

Du behöver ju knappast oroa dig över att prestera dåligt <3

2009-07-31 @ 22:45:46
Postat av: Anonym

Tack för den fina titeln. . De verkar ju som att du har ganska mkt att lära. Vill du lära dig av experten så är det att bara säga till. Jag tar 300 i timmen dock

2009-07-31 @ 22:52:26
Postat av: Dole

Lautaro: Haha japp jag håller med, rensade lite komiska funderingar på bloggen bara, självklart ska man konversera udner sexakten osv, viktigt att påpeka är att detta inte är skrivet svartvitt och är mer en analyserande tanke än en självbiografi.

Till Mr Anonym kan jag bara påpeka att du borde skaffa en egen blogg, starta ett företag och marknadsföra dina sexuella kunskaper någon annanstans, duktig på att tolka saker som du vill märker jag och ypperligt begåvad på att göra bort dig själv med tomma kommentarer som i själva verket bara speglar din torra vardag.

Till T: Hehe ;)<3

2009-07-31 @ 23:11:58
URL: http://dolesdagbok.blogg.se/
Postat av: u know me.

hahahahaha.. det inlägget var faktiskt riktigt charmigt.. mycket sanning blandat med komedi.. speciellt din sista mening " ärlighet varar längst, i vissa fall till och med längre än förhållandet.. : ) förresten är jag glad för din skull att du hittat dig en tjej, tveka inte. följ dina känslor.

2009-08-01 @ 07:07:27
Postat av: u know me.,

men robin, vill du ha en blogg och publicera inlägg som väcker kommentarer och tankar hos andra, får du allt ta emot dem också. rätt eller fel, åsikter är åsikter. alla har olika.

2009-08-01 @ 07:11:08
Postat av: Dole

u know me: Haha tack ^^) Jo men de e klart, så länge åsikten är kreativ och inte baserad på att förödmjuka eller helt enkelt ett tamt försök att höja upp sig själv till andras bekostnad. Att analysera inläggets grundtanke och skriva sina egna funderingar är alltid välkommet ;) Tack iallafall!

2009-08-01 @ 13:23:33
URL: http://dolesdagbok.blogg.se/
Postat av: ceciliaa

tkr man de e dåligt så kan man ju vara tyst om det . Men man kan ju försöka visa eller säga vad man tkr bättre om så kanske de blir lättare för killen/tjejen att veta ? alla kan ju inte veta vad andra tkr e bra :P

2009-08-01 @ 22:43:58
URL: http://ceciliastusentankar.blogspot.com
Postat av: sandra

auw va söt du är på den bilden(a) äkta hund ögon:D

2009-08-02 @ 15:16:28
URL: http://magare.blogg.se/
Postat av: Anonym

Människor som skriver om sig själva gör det för att dem har brist på uppmärksamhet från något håll, sluta inte skriv för det.. det är alltid lika underhållande att läsa om folks misslyckande.. brister i sängen o bla bla.. Svårt för att få upp den har du säkert med. Vilken nolla du är mannen..Fortsätt så Mr impotent, det ger oss andra något att läsa på brist på annat.

2009-08-03 @ 01:38:01
Postat av: Dole

Hahaha, en gnutta grinighet lös allt igenom i det senaste inlägget av Mr Anonym ^^). Att man skriver för att få uppmärksamhet stämmer mycket troligt i större del av fallen, i mitt fall är det dock annorlunda, brist på uppmärksamhet är det sista jag har och att jag har skrivit om något misslyckande kan jag varken minnas eller läsa om, mitt senaste inlägg var en intressant tankeställning jag och bruden diskuterade häromdagen och har ingenting med mig att göra utan min analys av människor i allmänhet, hade du haft ett uns inblick i mitt liv hade du vetat det. Jag skriver av samma anledning som jag gör musik, för att förmedla vissa saker till vissa personer och för att rensa huvvet emellanåt, varav därför jag bara skriver någon gång i veckan. Att läsa bloggar och lämna pinsamma kommentarer för att ha något att göra på dagarna visar däremot i sin helhet hur misslyckad du är som inte har bättre saker att lägga din tid och energi på. Något som gör det hela ännu mer underhållande är att dina kommentarer i själva verket är ett annat, fegt, sätt att få uppmärksamhet på (motsägelse nr 1) men du har ju redan avslöjat att du varken vet något om dig själv eller om någon annan samt lider av suprem brist på analysförmåga när det gäller att läsa mellan raderna så det är ju bara en tidsfråga innan du fyller på med mer fantasilösa kommentarer fyllda med dubbelmoral. :)

2009-08-03 @ 10:48:32
URL: http://dolesdagbok.blogg.se/
Postat av: y

Men hur kan man tolka detta inlägget som att Robin erkänner att han har problem med sitt sexliv? Då kan man ju verkligen inte vara särskilt begåvad. Om man läser inlägget fattar man ju att han bara fick en tanke (om ärlighet varar längst i alla situationer) och spann vidare på den. Jag tror att det väcker mycket tankar hos de flesta eftersom majoriteten skulle kanske inte vara helt uppriktiga om de tyckte att sexet var dåligt i ett förhållande, för man är rädd att såra sin partner. Jag lovar att "mr anonym" är en ganska misslyckad snubbe och om han för en gångs skull ställer sig frågan "är jag bra på någonting?" kommer svaret vara blankt nej. Antagligen är han ett jävla fuckface som endast behöver få upp den när han kollar på porr. I jämförelse med Robin som är allmänbildad, har bra jobb, driver en klubb, bor i ett fint radhus, har snygg tjej, skriver bra låtar och lyckas med det mesta han försöker med. Där är anledningen till att han tolkar detta inlägget på SITT SÄTT och tar minsta lilla chans att dumförklara någon annan. Robin denna bloggen är super! du skriver på ett öppet sätt och din självkänsla lyser igenom.

2009-08-03 @ 17:35:19
Postat av: Lautaro

Åhh jag bara älskar att läsa vad folk skriver i kommentarsfältet, det verkar vara en tävling: Vem är dummare än den andre.. sjukt skoj, fortsätt skiva gott folk, ni gör min jobbvardag lite härligare =)

2009-08-05 @ 11:53:46
URL: http://lautarodole.blogg.se/
Postat av: tröjiis..

HAHAHAHHAHA men herregud!! va e de som pågår här?

du känner dig säkert heelt smart du robsis hahah

"Ärlighet varar längst"



Hmm, i vissa fall, tillochmed längre än förhållandet. XD



klockrent ! HHAHAHAH

2009-08-06 @ 14:07:12
URL: http://heeartless.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0