Tänk om...

Tänk om.. Har vi inte alla tänkt den tanken någon gång genom vår levnadshistoria? Gammal som ung, den tanken passerar oss redan som små.

- Tänk om jag inte hade köpt godis för pengarna.
- Tänk om jag bara hade lyssnat på mamma.
- Tänk om....

Det största "tänk om.." är nog ändå tanken som passerar oss tiden efter ett känslomässigt tungt förhållande, "tänk om vi hade varit tillsammans nu.." så många gånger man tänkt den tanken, funderat över hur livet hade sett ut om man löst de problem som kämpade emot förhållandet. Gång på gång ger man allt och gång på gång blir man besviken, klart man tänker "tänk om.." det är OUNDVIKLIGT. Lika oundvikligt är det att tanken inte leder någonstans mer än till en känsla av ensamhet och ångest.

omöjligt

Är jag deprimerad?

Haha, kanske låter så men absolut inte, jag kör mitt race och fortsätter sakta men säkert framåt med vetskapen om att allt har sin tid. Min tid är NU, vår tid kommer längre fram.

Skriver ändå den här bloggen av samma anledning som jag skriver låtar, har ett antal tankar jag ändå vill få ur mig och bästa sättet att rensa sin själ är att skriva ner skiten, hur simpelt det än må va, man mår bättre av att skriva:

- Tänk om vi hade träffats tidigare
- Tänk om vi hade varit på riktigt
- Tänk om du aldrig hade flyttat
- Tänk om du varit modigare
- Tänk om du faktiskt var du
- Tänk om du aldrig hade lämnat mig
- Tänk om vi hade bott tillsammans nu
- Tänk om du hade haft mod nog att prata med mig då
- Tänk om vi hade löst våra problem
- Tänk om känslan aldrig försvinner
- Tänk om vi var menade för varandra
- Tänk om du hade kunnat älska mig för mig
- Tänk om jag hade varit lite hårdare
- Tänk om vi aldrig hade träffats
- Tänk om vi aldrig hittar någon annan att prata om allt med
- Tänk om du ångrar dig?

huhu

I tankens hetta upptäckte jag en detalj som förändrade mina deprimerande tankar till något jävligt positivt:

- Tänk om det inte hade tagit slut?

Vem hade jag varit? Vart hade jag bott? Hade jag haft min klubb? Hade jag haft ett jobb jag trivts med så som jag trivs med mitt nuvarande? Hade jag varit så här lycklig? Hade jag varit stolt över mina bedrifter? Hade jag följt min dröm? Hade jag varit olycklig? Hade jag fortfarande varit kär?

Tänk om min första stora kärlek aldrig hade lämnat mig? Då hade jag aldrig skrivit låten "Jag Blöder Kärlek" som på kort tid ändå blev lite av en populäris bland ett antal ungdomar i landet.

Slutsatsen av mina tankar är att "tänk om" bara är en illusion i jakt på lösningar av problem som alltid kommer jaga en, hade något av mina tidigare förhållanden hållt hade jag troligtvis tänkt "tänk om jag var singel?" Ironiskt? Ohja! Livet är ett spel där varje val vi gör leder till ett resultat som i slutändan ändå aldrig kommer göra oss till fullo nöjda. Vi blir aldrig nöjda, så nöj dig med det du har! Imorgon har du något annat.

Ensam, en känsla som kan vara både på gott och ont, den här låten skrev jag kort efter "Jag Blöder Kärlek" och är nog fan bland det ärligaste jag skrivit...



Tänk om.....

//Dole
- Alla svar finns inom dig..

Kommentarer
Postat av: tröjis..

men gubbsis dååå.. nice blogg du har här hoho

2009-07-28 @ 19:53:58
Postat av: Dole

Taaaack tröööjjjiiss X)

2009-07-29 @ 16:35:49
URL: http://dolesdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0