Att bearbeta ensamheten.

Mitt namn är Robin Pettersson. Vissa kallar mig Böni, Gubben, Älskling, Dole, i vissa fall även "Idiot" eller "Dumjävel". Jag är 21 år och bor i Alingsås en liten bit utanför Göteborg.

-Varför i helvete berättar idioten det för oss?

Troligtvis något som många kommer tänka när dom först läser bloggen, svaret är lätt, jag skrivet till mig själv i framtid, dåtid och nutid. Skriver för att påminna mig själv om vad jag har och varför jag kan betrakta mig själv som jävligt lyckligt lottad. Eller i vissa personers ögon, jävligt begåvad. Jag har tagit mer än ett steg mot att nå mitt livs största dröm och borde i dagsläget njuta av varje vaken sekund, MEN, allt för ofta glömmer man uppskatta det man har och precis som alla andra vrider jag mig av ångest vissa dagar utan någon som helst anledning. Ingen är ett undantag.

- Idag äger jag ett radhus i ett sjukt mysigt bostadsområde i utkanten av Alingsås.
- Jag har grundat och driver en MMA-Förening tillsammans med min kusin Jesper Andersson.
- Jag jobbar som säljcoach på en webbyrå.
- I dagarna drar jag igång en enorm webshop vid namn "http://www.mmagrossisten.se/" som mycket troligt kommer driva in en jävla massa pengar om jag lägger ner tillräckligt med tid på den.
- Efter sommaren öppnar jag en butik tillsammans med en nära vän inne i Göteborg.
- Jag har även skrivit en del låtar, bland annat är det jag som gjort "Jag Blöder Kärlek" (bildspelet nedan har en annan liten dam gjort)



Men, som jag skrev tidigare, jag är inget undantag för ångesten.

Här är en låt som kanske kan sätta ord på den ångest vi alla drabbas av emellanåt, oavsett hur mycket man lyckats med i livet, oberoende på hur mycket man har på banken, en ångest som skiter fullständigt i olika titlar och märkeskläder. En ångest jag känt av idag. Ensamhet.

The Script - Breakeven



I'm still alive but I'm barely breathing
Just praying to a God that I don't believe in
'Cause I got time while she got freedom
'Cause when a heart breaks
No! It don't break even!

Jag

Kanske kommer vissa ta den här bloggen som en jävla skrytblogg, tolka det hur fan ni vill, det här är mina tankar, mina känslor, min ångest och min lycka.

Med Vänliga Hälsningar.
Robin Pettersson, Manager Adrenaline Fighters
Robin Pettersson, Säljcoach Nordic Ace
Robin Pettersson, Manager MMAGrossisten.se
Robin Pettersson, Butiksägare
Robin Pettersson, Låtskrivare
Robin Pettersson, Radhusägare

Kommentarer
Postat av: ceciliaa

Lite dålig uppdatering tycker jag , jag har också börjat nu , sätt fart vill läsa!! haha ;D

2009-06-28 @ 23:24:58
URL: http://ceciliastusentankar.blogspot.com
Postat av: Oj

vad tjänar du i månaden om man får undra?

2009-07-10 @ 14:06:22
Postat av: Dole

Beror på hur hårt jag jobbar varje månad med tanke på att min inkomst är beroende av min insats. : ) Inte så mycket som det kanske låter dock.

2009-07-10 @ 17:56:17
Postat av: oj

okej! Men jag är fortfarande nyfiken 0_o!

30 tusen?`

Mer mindre? hihi

2009-07-12 @ 14:25:18
Postat av: Dole

Nei du. Det vet fan inte ens mamma. Private!

2009-07-12 @ 23:25:02
Postat av: oj

det är inte privat, det är en offentlig handling.

man kan kontakta skatteverket och kolla vad du tjänar ;)

2009-07-14 @ 14:15:16
Postat av: Dole

Gör du så.

2009-07-15 @ 23:50:28
Postat av: Martin

Du skriver bra !

keep on the good work !

2009-07-25 @ 02:21:45
URL: http://martindagelin.blogg.se/
Postat av: Dole

Tack Martin! Roligt att du kan återkoppla till mina inlägg ^^) Samma tillbaks!

2009-07-25 @ 14:11:43
URL: http://dolesdagbok.blogg.se/
Postat av: tobias

keep it up !!! jag är jävligt glad att höra att du har jobbat på låtar å är väldigt glad att se dom ute snart :)

minns första gången när man hitta din låt på frizon å än idag spelas den blad polare å av mig...för som du säger man känner igen sig i dom...å din blogg är super, du skriver riktigt bra utan för musik världen å i musiken !! keep it up =)

2009-07-28 @ 01:12:37
URL: http://tillalskling.blogg.se/
Postat av: Dole

Thnx mate! Roligt att höra fan! Har som sagt haft mycket det senaste men ska släppa några som jag personligen tycker e tunga ur ett privat perspektiv. Får la se om det blir nåt för publiken att knyta an till. Keep it up själv grabben! Mvh Dole

2009-07-28 @ 01:59:43
URL: http://dolesdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0